Vuosikatsaus 2021

3. tammikuuta 2022

Vuoden 2021 aikana pihalla tapahtui varmaankin enemmän muutoksia, kun mitä sisällä talossa. Pihalle rakentui nimittäin lavapuutarha ja pergola, mitkä kummatkin lisäsivät pihan viihtyvyyttä ja käytettävyyttä merkittävästi. Oli mahtavaa, kun pystyi poimimaan mansikat ja kukat omasta puutarhasta. Mansikoista tuli leivottua kakkuja ja niitä riitti myös pakkaseen. Ajattelin, että ensi kesänä kasvimaalle voisi lisätä vielä lisää mansikantaimia. Mansikat kun menevät tässä perheessä erittäin hyvin kaupaksi ja talvella pakastetut mansikat toimivat hyvin myös aamupuuron seassa.

Pergolan ostimme pihalle valmiina, mutta toki se piti kasata itse valmiista osista. Pergolan alunen laatoitettiin myös ennen pergolan kasaamista, joten tähän projektiin uppoutui lopulta yllättävän paljon aikaa. Alun perin kun oli tarkoitus päästä pergolan kanssa helpolla, ettei koko kesä kulu pergolaa rakennellessa. Pergolan kattoon viritin lopuksi aurinkokennoilla toimivat valosrajat ja pergolan alle tuli pöytä ja tuolit. Täällä tuli vietettyä kesällä paljon aikaa grilliherkkuja syöden.

Rakensimme kesällä myös talon takaoven viereen pienen terassin, mihin laitoimme ilmatäytteisen porealtaan. Poreallas on ollut kyllä hyvä hyvä ostos ja sitä on käytetty paljon. Sinne on kiva pulahtaa varsinkin saunan jälkeen.

Kesä oli suurimmaksi osaksi ihana ja oikein lämmin. Kesään mahtui kuitenkin myös surua, kun jouduimme hyvästelemään vanhemman koiramme sairauden vuoksi. Yksin jäänyt toinen koiramme jäi kovasti kaipaamaan äiti-koiraansa, joten päätimme tämän vuoksi ottaa syksyllä koiranpennun. Nyt meillä asustaakin sitten myös villakoiran pentu.

Sisällä talossa isoin muutos tapahtui keittiössä, kun laatoitimme keittiön tasot. Laatoitetut tasot ovat olleet ihan toimivat. Ainut, että toki laattojen kanssa saa olla varovainen, ettei laatat halkea ja tasoja saa saumojen vuoksi hinkata vähän enemmän mitä ihan tavallista tasaista pintaa. Meillähän on keittiössä siis niin suuri saareke, että ehjää tasoa sen kokoisena ei taida saada oikein mistään, joten päädyimme tämän vuoksi laatoittamaan tasot.

Poikien huoneessa ehti tapahtua myös ennen joulua vähän muutoksia kun pojille hommattiin vanhemman pojan toiveesta kerrossänky. Huoneen järjestys pyörähti samalla myös uusiksi. Tästä tulossa juttua siis varmaankin seuraavaksi tänne blogiin. Instagramista löytyykin jo kuvia poikien huoneesta.

Nyt lähdenkin siivoaman joulukoristeita takaisin kaappeihin ja toivottelen teille kaikille oikein onnellista Uutta Vuotta 2022!

- Minttu -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, että vierailit blogissani! Ilahdun kovasti jokaisesta kommentista.